Chlamydie 2025 – Aaflüss uf d Fruchtbärkeit, Symptom & wikligi Prävention

Profilbild vom Autor
Zappelphilipp Marx
Chlamydie-Bakterie unter em Mikroskop

Chlamydie sind d häufgschti heilbari sexuell übertragbari Infektion (STI). D Wält­gsundheitsorganisatioun schätzt, dass s 2020 rund 129 Millione nüii Infektiöne gäh het WHO. In Düütschland fählt e Meldepflischt, drum git s nur Schätzige – Fachleit gah vo ungefäär 300 000 Fäll pro Johr us RKI-Schätzung. S Problem: Di meischte Betroffene merkt nüt – und riskiere so Spätfolge wie Unfruchtbärkeit.

Chlamydie erklährt: Ursach & Übertragig

Schuld isch s Bakterium Chlamydia trachomatis. Es befällt Schleim­haut i Harnröhr, Gebär­mutterhals, Enddarm und Rache. D Aasteckig passiert fascht immer über ungschützte vaginali, anali oder orali Kontakt. Bi dr Geburt chan e infizieri Mueter s Bakterium o ufs Chind übertrage und z. B. Bindehaut- oder Lunge-Entzündige uslöse.

Symptom-Check: Wievil «stumms» sind Chlamydie?

Laut CDC laufe Infektiöne bi 70–95 % vo de Fraue und rund 50 % vo de Männer ganz ohni Symptom. Wänn doch Öbbe chund, zeigt es sich häufig erscht 1–3 Wuche nach dr Aasteckig – da cha s Bakterium scho wytgwandert sy.

Chlamydie bi Fraue – typisci Symptom & Langzyt-Folge

Ersti Aazeiche (falls überhuapt):

  • ungewöhnlicher, of eitrig-wässriger oder übel­riechende Abfluss
  • Zwüsche- oder Kontaktblutig
  • Schmerz bim Sex (Dyspareunie)
  • Brenne bim Wasserlah
  • Unterbauch- oder Rückeschmerz

Mögligi Spätfolge, wänn mer nüt macht:

  • PID (Becke-Entzündig) – breitet sich uf Gebär­mutter & Eileiter us
  • Salpingitis – Vernarbige i de Eileiter bis zum Verstopfe
  • Unfruchtbärkeit – i Studie bi bis zu 40 % vo de Unbehandlete
  • höchers Risiko für Eileiter-Schwangerschaft, Früh- oder Fehl­geburt

Chlamydie bi Männer – was isch anders?

Mögligi Akut-Symptom:

  • klarer bis eitriger Abfluss us dr Harnröhr
  • Brenne oder Schmerz bim Wasserlah
  • Schwellig oder Schmerz i Hode bzw. Nebenhode

Komplikatione (sälte, aber möglich):

  • Epididymitis – Entzündig vom Nebenhod mit Schmerz & Fieber
  • Prostatitis oder Verengig vo dr Harnröhr
  • schlechteri Spermien-Qualität → Fertilitäts-Problem
  • Reaktive Arthritis (Reiter-Syndrom) – Gelenk-, Auge-, Haut-Entzündige

Wichtig: O symptomfrei Männer chönd s Bakterium wytergäh – drum mues mer immer beidi Partner behandle.

Ohni Behandlung? – gemeinsame Risiko

  • chronische Unterbauch- bzw. Beckeschmerz
  • Unfruchtbärkeit bi Fraue bzw. eingschränkti Zeugigs­fähig­keit bi Männer
  • Bindehaut- oder Lunge-Entzündige bi Neugeborene

Schutz & Prävention – das funktioniert würkli

  • Kondom – schützt sicher, wänn richtig und konsequent bruucht
  • Regelmässigi Tests – CDC rät Fraue bis 25 zu jährliche Screening, später nach Risiko
  • Partnerzahl miniere oder zäme über d Test-Intervalle rede
  • Sexspielzüüg jedes Mal gryndlig reinige oder mit frischem Kondom überzieh
  • Schwangeri solle im erschte Trimester uf Chlamydie teste

Therapie hüt – wieshalb Doxycyclin Azithromycin verdrängt

Chlamydie sind mit Antibiotika fascht immer heilbar. Aktuelli Leitlinie empfehle Doxycyclin (7 Täg) statt eini Tablette Azithromycin, will Studie meh Resistenze gäge Azithromycin zeigt und Doxycyclin besser wirkt. Wirk­ligi Resistenze gäge Tetra­cyclin oder Makrolid si aktuell sehr sälte.

Diagnostik & Testverfahren

Test-Arte

  • NAAT / PCR – sehr zuverlässig, Resultat innert 1–2 Täg
  • Schnelltest – Resultat in ca. 20 Minute, aber wäniger genau (nur Vorab-Check)

Probe-Material

  • Fraue: Vaginal-Abstrich (di selber oder Ärztin/Arzt) oder erschte Morge-Urin
  • Männer: First-catch-Urin; bi Symptom Urethral-Abstrich

Wänn söttsch zum Dokter?

Laut WHO gält e Schwangerschaft, wo nach zwölf Monat ungeschütztem Sex (bi Fraue über 35 scho nach sächs Monat) nid ytritte, als Infertilität. Häufig Ursache: unbehandleti Chlamydie, Endometriose oder hormonelli Störige.

  • Unerklärter Abfluss, Brenne oder Blutig? → sofort teste.
  • Neue Beziehig ohne STI-Status? → beidi teste.
  • Positiv? → Partner gleichzeitig behandle und 7 Täg kei Sex.

Fazit

Chlamydie sind häufig, oft symptomlos – aber guet behandelbar. Regelmässigs Testen, Kondome und früeh Antibiotika senke s Risiko für schwere Folgeschäde wie Unfruchtbärkeit massiv. Sorg drum vor – Prävention isch viel einfacher als d Therapie vo Spätfolge.

Haftungsausschluss: Inhalte auf RattleStork dienen ausschließlich allgemeinen Informations- und Bildungszwecken. Sie stellen keine medizinische, rechtliche oder sonstige fachliche Beratung dar; es wird kein bestimmter Erfolg garantiert. Die Nutzung der Informationen erfolgt auf eigenes Risiko. Einzelheiten finden Sie in unserem vollständigen Haftungsausschluss.

Häufig gstellti Fraag (FAQ)

Chlamydie si Bakterie (Chlamydia trachomatis), wo e vo de häufigste sexuell übertragbari Infektione (STI) uslöse. D’Infektion machts meischtens kei Symptöm, cha aber z’B. z’Unfruchtbarkeit führe.

Viel Fraue spüre gar nüt. Wenn öppis uftritt, denn vor allem veränderete Ausflus, Schmärze bim Sex oder Bisi und Zwüschebluete.

Typisch sind Brenne bim Bisi, klarer oder eitrige Uretralausflus und Schmärze i de Hode oder im Nebenhodä. Aber rund die Hälfti het gar kei Beschwärde.

Hauptsächlich dur ungeschützte Vaginal-, Anal- oder Oralverkehr. Seltner au über infizierte Flüssigkeit uf Sex-Toys oder bim Geburt.

Ja. Si cha Frühgeburt oder Infektione bim Neugborene uslöse. Drum isch en Test im erschte Trimester wichtig.

Bi Fraue chönd d’Eileiter vernarbä und sich verschlüssä – Folge: Unfruchtbarkeit. Bi Manne cha d’Qualität vom Sperm sinkä.

Bei wechselnde Partner, neui Beziehige, Symptöm oder wärend dr Schwuangerschaft. Fraue bis 25 söllte laut CDC jährlich teste.

NAAT / PCR gilt als Goldstandard – Sensitivität und Spezifität lieget über 95 Prozent, Resultat nach 1 bis 2 Täg. Schnelltest git s’Ergebnis in 15 bis 20 Minute, isch aber deutlich weniger exakt.

Fraue: Vaginalabstrich (selber oder bim Dokter) oder erscht Morgäurin.
Manne: erschte «First-catch»-Urin; bim Symptöm zusätzlich e Urethralabstrich.

Standard isch Doxycyclin 100 mg, zwöi Mol am Tag, 7 Täg. Azithromycin als Einmaldosis wird wäge z’nehmender Resistänze nur chli no empfehlt.

Richtig eignoh isch d’Heiligsrate sehr hoch. Wichtig isch, alli Tablette fertig z’nehmen und dr Partner oder d’Partnerin mitbehandlä.

Ohni Therapie droht PID, chronische Schmärze und i wetschte Fall bleibendi Unfruchtbarkeit – bi Manne und Fraue.

Unbedingt. Sonscht chunnt s’«Ping-Pong» und ihr stecked euch immer wieder ggseitig ah. Wärend dr Therapie und siebä Täg danach kei Sex.

Siebä Täg nach Terapiebeginn (Doxycyclin) respektiv siebä Täg nach dr Azithromycin-Einmalgabe.

Leider ja – d’Infektion verleit kei langfriistigi Immunität. Drum blibed Kondom und regelmässigi Tests wichtig.

Richtig aazoge Kondom senkt s’Risiko für Chlamydien, Tripper, HIV usw. massiv und isch d’Basis vom Safer Sex.

PID (Pelvic Inflammatory Disease) isch e aufstigend Infektion vo de innere Gschlechtsorgan. Bis zu 30 Prozent vo nöd behandlete Chlamydie entwickled es.

Ja. S’Bakterium cha Rache und Rektum befalle. Kondom und Lecktuech schützed au bi däne Praktike.

No nöd. Es wird aber intensiv dri gforscht, unter anderem a Protein- und mRNA-Impfstoff.

Sinnvoll sind Kombi-Tests für Gonorrhö, Syphilis, HIV und Trichomonaden, will Mehrfachinfektionen öppe vorchömed und sich gegenseitig begünstige.